Both sides previous revision
Poprzednia wersja
Nowa wersja
|
Poprzednia wersja
|
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17c [2010/06/17 19:52] piw10 |
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17c [2019/06/27 15:50] (aktualna) |
---- | ---- |
| |
| ====== Więzień ====== |
| |
| Prace rozpoczęliśmy od poprawienia kodu więźnia, ponieważ nie udało nam się go dobrze zaimplementować. Ponownie próbowaliśmy zczytać wartości dla poszczególnych kolorów biały, czerwony, czarny. |
| |
<code prolog>? | <code prolog>? |
write(V1),write(' '),write(V2),write(' '),write(D),write('\n'). | write(V1),write(' '),write(V2),write(' '),write(D),write('\n'). |
</code> | </code> |
| |
| Używaliśmy funkcji readcolor do szybkiego odczytu wartości z włączoną i wyłączoną diodą. Próbowaliśmy w różnych miejscach sali. Poniżej przedstawiamy odczytane zakresy wartości dla kilku pobranych próbek. |
| |
| <code> |
| |----------------------------------------------- |
| | |z włączoną diodą |z wyłączoną diodą | |
| |----------------------------------------------- |
| |biały | 61 - 70 | 30 - 44 | |
| |----------------------------------------------- |
| |czerwony | 68 - 68 | 28 - 36 | |
| |----------------------------------------------- |
| |czarny | 40 - 43 | 14 - 20 | |
| |----------------------------------------------- |
| </code> |
| |
| Możemy wywnioskować, że odróżnić możemy jedynie tylko kolor czarny. Przebudowaliśmy robota, aby zmieniać odległość sensora od podłoża, jednak takie działanie również nie przyniosło efektu, zakresu koloru białego i czerwonego nakładały się. |
| |
| Kolejny pomysł to taki, aby zamiast koloru czerwonego wykrywać inny kolor (podpatrzyliśmy ten pomysł od kolegów z innej grupy). Tak jak oni wyjęliśmy karty bankomate, legitymacje, karte mpk. Sprawdziliśmy to dla kolorów: pomarańczowy, zielony, niebieski, czerwony(karta IKEA FAMILY). Nasza walka oraz próby na różnych odcieniach nie przyniosły rezultatu. Niestety nie byliśmy w stanie wykonać tego ćwiczenia. Próby połączenia z innym robotem nie zrobiliśmy - najpierw chcieliśmy dobrze zaimplementować algorytm więźnia. |
| |
| {{:pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:ewa1.jpg|}} |
| |
| ---- |
| |
| ====== Wnioski i spostrzeżenia ====== |
| |
| * Nie ma możliwości odróżnienia kolorów. Łatwo jest wykryć tylko kolor czarny. Po laboratorium zastanawialiśmy się jakie wartości zwróciłby kolor szary? |
| * Ciężko było rozwiązać ten problem, może zabrakło nam dodatkowej wiedzy? Jeśli tak, to przydatne byłoby podanie linku do wyjaśnienia tego zadania lub naprowadzenia studentów do rozwiązania tego problemu. |
| * Pomimo naszych wielkich starań i chęci jest nam przykro z niezadowalającego wyniku naszej pracy. |
| * Laboratoria uważamy za bardzo ciekawe, dzięki nim mogliśmy spróbować swoich sił w nowej dziedzinie. Po raz pierwszy mogliśmy praktycznie wykorzystać programowanie w prologu :) |
| |
| ---- |