Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100512-15e [2010/06/09 19:38]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100512-15e [2019/06/27 15:50]
Linia 1: Linia 1:
-====== Sprawozdanie nr 2 ====== 
- 
-  * Robot: Dyzio 
-  * Data: 12.05.2010, godz. 15.30 
-  * Autorzy: Andrzej Gryboś, Michał Henslok, Tomasz Jama 
- 
-===== Wstęp ===== 
- 
-Po wstępnym zapoznaniu się z [[https://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​plnxt:​start|instrukcją do PLNXT]] przystąpiliśmy do konfiguracji pliku //​plnxt.pl//,​ zmieniliśmy w nim kilka linijek za każdym razem określając,​ że robot powinien być wykrywany przez wirtualny port Comm 4. 
-<code prolog>​nxt_robot_definition(dyzio,'/​dev/​rfcomm4',​bt,​off,​on_demand,​17.5,​11,'​C','​B','​A',​false,'​S1','​S2','​S3','​S4'​).</​code>​ 
-Po podpięciu Bluetooth do komputera udało się nam wykryć naszego robota, czyli [[https://​ai.ia.agh.edu.pl/​wiki/​pl:​mindstorms:​lab:​wyposazenie:​04-dyzio|Dyzia]]. Niestety mimo obustronnej łączności mieliśmy problemy z wydawaniem poleceń robotowi. 
- 
-{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​dyzio_lab2_1.jpg|}} 
-{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​dyzio_lab2_2.jpg|}} 
- 
-===== Przebieg laboratorium ===== 
- 
-Jedynie raz udało nam się nawiązać bezproblemową łączność z Dyziem, która niestety nie trwała zbyt długo. W tym czasie uruchomiliśmy prosty program 
-każący robotowi przejechać po linii prostej określoną odległość (liczoną w centymetrach) z prędkością (liczoną w stopniach obrotu koła robota na sekundę) ​ 
- 
-<​code>​ 
-:- consult('​sciezka_do_plnxt.pl'​). 
-  
-start :- 
- nxt_open, 
- nxt_go_cm(400,​80), ​ 
- nxt_go_cm(-400,​80), ​ 
- nxt_close. 
-  
-:- start. 
-</​code>​ 
- 
-Następnie domontowaliśmy czujnik światła do naszego robota i uruchomiliśmy program każący mu skręcić o 120 + random (120) stopni z określoną prędkością obrotu wokół własnej osi. Niestety w tym momencie komunikacja między komputerem i robotem została przerwana i nie udało się nam jej odzyskać (mimo licznych prób) aż do końca laboratorium. 
- 
-===== Wnioski ===== 
- 
-  - Interfejs komunikacyjny z robotem jest dosyć intuicyjny i łatwo można się nauczyć jego obsługi (oczywiście jeżeli ma się listę poleceń, które robot jest w stanie wykonać - takich jak jazda po linii prostej, obrót czy reagowanie na napotkaną przeszkodę) 
-  - Z powodu problemów z łącznością nie udało nam się przeprowadzić wszystkich testów, ale przez wielokrotne próby uruchomienia programów nabraliśmy pewnej wprawy z radzeniem sobie z sytuacjami nieprzewidzianymi. 
- 
-===== Uwagi ===== 
- 
-Wszystkie zespołu biorące udział w laboratoriach miały problem z uzyskaniem stałej i bezproblemowej łączności między swoimi robotami a komputerami. 
-Mogło to być spowodowane dużym zagęszczeniem połączeń bezprzewodowych typu Bluetooth w sali laboratoryjnej. 
- 
  
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100512-15e.txt · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:50 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0