Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Both sides previous revision Poprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17c [2010/06/17 20:01]
piw10
pl:dydaktyka:piw:2010:sprawozdania:piw20100609-17c [2019/06/27 15:50] (aktualna)
Linia 62: Linia 62:
 </​code>​ </​code>​
  
 +Używaliśmy funkcji readcolor do szybkiego odczytu wartości z włączoną i wyłączoną diodą. Próbowaliśmy w różnych miejscach sali. Poniżej przedstawiamy odczytane zakresy wartości dla kilku pobranych próbek.
  
-----+<​code>​ 
 +|----------------------------------------------- 
 +|         |z włączoną diodą |z wyłączoną diodą | 
 +|----------------------------------------------- 
 +|biały ​   |  61 - 70        |  30 - 44         | 
 +|----------------------------------------------- 
 +|czerwony |  68 - 68        |  28 - 36         | 
 +|----------------------------------------------- 
 +|czarny ​  ​| ​ 40 - 43        |  14 - 20         | 
 +|----------------------------------------------- 
 +</​code>​
  
-====== Wnioski ======+Możemy wywnioskować,​ że odróżnić możemy jedynie tylko kolor czarny. Przebudowaliśmy robota, aby zmieniać odległość sensora od podłoża, jednak takie działanie również nie przyniosło efektu, zakresu koloru białego i czerwonego nakładały się. 
 + 
 +Kolejny pomysł to taki, aby zamiast koloru czerwonego wykrywać inny kolor (podpatrzyliśmy ten pomysł od kolegów z innej grupy). Tak jak oni wyjęliśmy karty bankomate, legitymacje,​ karte mpk. Sprawdziliśmy to dla kolorów: pomarańczowy,​ zielony, niebieski, czerwony(karta IKEA FAMILY). Nasza walka oraz próby na różnych odcieniach nie przyniosły rezultatu. Niestety nie byliśmy w stanie wykonać tego ćwiczenia. Próby połączenia z innym robotem nie zrobiliśmy - najpierw chcieliśmy dobrze zaimplementować algorytm więźnia. 
 + 
 +{{:​pl:​dydaktyka:​piw:​2010:​sprawozdania:​ewa1.jpg|}} 
 + 
 +----
  
 +====== Wnioski i spostrzeżenia ======
  
 +  * Nie ma możliwości odróżnienia kolorów. Łatwo jest wykryć tylko kolor czarny. Po laboratorium zastanawialiśmy się jakie wartości zwróciłby kolor szary?
 +  * Ciężko było rozwiązać ten problem, może zabrakło nam dodatkowej wiedzy? Jeśli tak, to przydatne byłoby podanie linku do wyjaśnienia tego zadania lub naprowadzenia studentów do rozwiązania tego problemu.
 +  * Pomimo naszych wielkich starań i chęci jest nam przykro z niezadowalającego wyniku naszej pracy.
 +  * Laboratoria uważamy za bardzo ciekawe, dzięki nim mogliśmy spróbować swoich sił w nowej dziedzinie. Po raz pierwszy mogliśmy praktycznie wykorzystać programowanie w prologu :)
  
 ---- ----
pl/dydaktyka/piw/2010/sprawozdania/piw20100609-17c.1276797718.txt.gz · ostatnio zmienione: 2019/06/27 15:54 (edycja zewnętrzna)
www.chimeric.de Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0